41
Türk turizmi ağır hasarlı

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği'nin (ETİK) yayınladığı rapor, ülke ve İzmir turizmindeki “ağır hasarı” ortaya koydu.

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği'nin (ETİK) özel yönetim raporlarının 32. sayısı "İzmir Turizmi 2016 Ocak-Kasım Dönemi Gelişme Eğilimleri Analizi" başlığıyla yayımlandı. Rapora göre, İzmir’e gelen yabancı ziyaretçi sayısı onbir ayda yüzde 44,5 gerileyerek 1 milyon 176 binden 653 bine düştü. 2016 yılının onbir aylık döneminde İzmir 523 bin turist kaybetti.

Ocak - Kasım dönemlerinde İzmir, 2013 yılında 1 milyon 369 bin 539, 2014 yılında 1 milyon 269 bin 667, 2015 yılında 1 milyon 176 bin 893, 2016 yılında 653 bin yabancı turist aldı. 2013 yılından bu yana sürekli gerileme içindeki İzmir turizmi, 11 aylık dönemler göz önüne alındığında, son üç yılda 716 bin 441 turist kaybına uğradı.

ETİK Exclusive Ar-Ge verilerine göre, onbir aylık dönemde İzmir’de havalimanı girişleri yüzde 32.6, deniz yoluyla gelen turist sayısı da yüzde 84,3 azaldı. Kruvaziyer turizmi pazarının merkezi konumunda olan Alsancak limanı girişleri ise 11 ayda yüzde 98,8 düşüş gösterdi. 2016'nın onbir aylık döneminde, İzmir turizminin ana pazarlarından Almanya yüzde 23.5, İngiltere yüzde 25.5, Hollanda da yüzde 30,5 turist kaybetti.

Rapora göre, Antalya, İstanbul, Muğla, İzmir’den oluşan turistik merkezlerin tamamında düşüş eğilimi Kasım ayında da sürdü. Turistik merkezlerin Ocak-Kasım 2016 dönemindeki turist kaybı 9,5 milyonu geçti. 2016 yılının onbir aylık döneminde en büyük kaybı 4,7 milyon ile Antalya yaşarken, onu 3 milyon kayıpla İstanbul, 1,2 milyon kayıpla Muğla ve 523 bin kayıpla İzmir izledi. İzmir’deki kaybın yüzde 85’i Türkiye turizminin krizde olduğu 2015-2016 dönemi 11 ayında gerçekleşti.

“Rapordaki veriler sektörün ağır hasar gördüğünü ortaya koyuyor” diyen TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, “2016 yılını afet yılı olarak geçirdik. Turizm sektörü aldığı darbelerle büyük hasar gördü. Şimdi onarım zamanı” dedi. Kriz ortamında 54 sektörü besleyen sektördeki daralmanın istihdamda da ciddi sıkıntı yaşatmaya başladığını anlatan İşler, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kriz ortamında ağır hasar gören sektörümüzün ciddi onarım ihtiyacı var. Turizm sektörünün 2017 yılı için giderek azalan umudu yurt dışı fuarlarda ve yurt dışı tanıtım etkinliklerinde. Sektör olarak elimizden geleni yapıyoruz, ama gücümüz sınırlı. Ara vermeden sürdürülmesi gereken tanıtım etkinliklerine hükümetin yanı sıra yerel yönetimlerin de katılmasını ve destek vermesini istiyoruz. Ülke ekonomisine ciddi katkılar sunan turizm sektörünün geleceği turizm hareketliliğinin sağlanmasına bağlı.”

RAPORDAN

Ülkelere göre gelişme eğilimleri ( 2012-2016)

ALMANYA:
 Alman pazarı 2012 yılından beri gerileme içinde. 2016’da daha sert bir düşüş yaşayan pazar 11 aylık dönemde yüzde 23,5 geriledi. Kayıp 79 bin turist.

İRAN: 2012’den bu yana yükselişte olan pazar, 2016’nın 11 ayında yüzde 22,3 daraldı. Bu dönemde pazardan turist kaybı da 12,5 bin dolayında gerçekleşti.

İSKANDİNAVYA: 2015 yılı hariç 11 aylık dönemlerde düşüş içinde olan İskandinavya pazarı 2016’da yüzde 46’lık daralma yaşadı. Pazarda toplam turist kaybı 21 bine yükseldi.

HOLLANDA: 2014 yılı hariç gerileme içinde olan Hollanda pazarı 2016’nın 11 aylık döneminde yüzde 30,5 daraldı. Pazarda 25,7 bin turist kaybedildi.

İTALYA: 2013 yıllarından bu yana sürekli daralan İtalya pazarı, 2016’nın 11 aylık döneminde de yüzde 93,9 geriledi. Kruvaziyer ağırlıklı pazarda kayıp 67 bin turiste çıktı.

YUNANİSTAN: Yunanistan pazarı 11 aylık dönemlerde 2014’ten bu yana sürekli düşüş gösterdi. 2016’da yüzde 37,3 gerileyen Yunan pazarındaki turist kaybı da 12 bin kişiye ulaştı.

İNGİLTERE: 2012’ten bu yana sürekli ve sert düşüşler yaşayan İngiltere, 2016’nın 11 ayında yüzde 25,5 gerileme kaydetti. Pazardaki kayıp 23 bin turiste çıktı.

BELÇİKA: Belçika’dan gelen turist sayısı, 11 aylık dönemlerde 2014’ten bu yana düşüyor. 2016’nın 11 aylık döneminde düşüş yüzde 43,1 olurken, turist kaybı da 24,4 bine yükseldi.

FRANSA: İzmir’e Fransa’dan gelen turist sayısı 11 aylık dönemlerde son 3 yıldır ciddi düşüşler yaşıyor. 2016’da yüzde 65,2 gerileyen pazardaki turist kaybı da 58,6 bine yükseldi.

AVUSTURYA: Avusturya’dan gelen ziyaretçi sayısı 11 aylık dönemde yüzde 43,2 azaldı. Kayıp 9,5 bin turist.

ABD: ABD’den gelen ziyaretçi sayısı 11 aylık dönemde yüzde 61,9 düştü. Kayıp 10 bin turist.

İSVEÇ: İsveç’ten gelen ziyaretçi sayısı 11 aylık dönemde yüzde 65,4 azaldı. Kayıp 14,8 bin turist.

POLONYA: Polonya’dan gelen ziyaretçi sayısı 11 aylık dönemde yüzde 79,7 azaldı. Kayıp 23,3 bin turist.

UKRAYNA: Ukrayna’dan gelen ziyaretçi sayısı 11 aylık dönemde yüzde 32,6 azaldı. Kayıp 979 turist.

BULGARİSTAN: Bulgaristan’dan gelen ziyaretçi sayısı 11 aylık dönemde yüzde 12,8 azaldı. Kayıp 517 turist.

Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!